reklama

Ako som sa prestala báť pýtať peniaze.

Jediné, čoho som sa naozaj bála, boli peniaze - zháňanie peňazí. Veľa peňazí. Každý rok bolo treba zohnať takmer 30 miliónov slovenských korún.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Túžba vyskúšať si to bola však silnejšia ako strach, aj keď bol naozaj veľký. Naliehavé a veľmi konkrétne otázky ma prenasledovali od rána do večera. Za kým pôjdem, ako mu to mám povedať, že robíme dobré veci, ktoré pomáhajú a menia náš svet? Ako mi niekto, kto ma nepozná a vidí ma po prvý krát, uverí? Koľko si môžem dovoliť vypýtať a čo mu za to ponúknem? Filip bol ďaleko - nedalo sa veľmi konzultovať, kdesi v Amerike na našej ambasáde sa spolu s Bútorom snažili dostať Slovensko späť na mapu civilizovaného sveta. A ako sa im to darilo, postupne hustli reči o odchode donorov zo Slovenska. To moju paniku len zvyšovalo.Naša rodina drží pokope. Rodičia, starí rodičia, deti, vnuci, súrodenci, sesternice, strýkovia a tety. A všetci rozprávame po záhorácky. Vlastne mama to drží pokope - a nám sa to páči. A tiež sa nám páči, že stále niečo „podniká“. Krátky slovník nárečia slovenského záhoráckeho stupavského, ktorý zostavila jej kamarátka Magdaléna Dovičičová, bol jeden z jej ďalších „projektov“. Len tak, akosi mimochodom, raz povedala, že Magda chce vydať záhorácky slovník a ona jej s tým pomôže. Aby bolo jasné: Magda aj moja mama mali vtedy, čo ja viem, 67 rokov. Ako moja mama zoženie peniaze na vydanie slovníka, som nemala ani potuchy. 35 tisíc korún to celé stálo – taká suma nie je málo ani dnes a nebola ani vtedy. A tak som sa na to rovno opýtala mojej mamy.„No jak,jak..., zebraua sem text teho slovníka napísaný na stroji a vysvjetliua sem každému, kolko rokú na tem Magda robiua. Chodziua sem v Stupavje z obchodu do obchodu a povidaua sem im, že to je pro nás a pro naše dzeci a aby to nevymreuo. A nech dajú kolko možú, stojí to tolko a tolko a že jeden výtlaček dostanú zadarmo. A víš co, ešče aj tvojého kamaráda Rasťu, kerý má tlačiareň, sem poprosiua.“„Mami, šak on je Čech?“ pýtam sa neveriacky„Ná nech, šak tu též žije, a peňez má asi dost.“Tak som si to pre seba zhrnula. Moja mama bola dokonalý profesionálny fundraiser. Ponúkala spoluúčasť na projekte, ktorý sa ľudí dotýkal osobne. Oslovila všetkých - rad radom - a začala s tými, s ktorými sa poznala osobne a o ktorých vedela, že majú peniaze. Povedala im otvorene, koľko to bude stáť a čo získajú oni, keď pomôžu s financovaním. Stali sa súčasťou projektu a boli na to hrdí.Dnes viem, že základnú lekciu FUNDRAISINGU – ako sa zbaviť strachu – som dostala od mojej mamy.A Krátky slovník nárečia slovenského záhoráckeho stupavského v roku 2001 vyšiel a je to poklad. Beznádejne rozobraný. Každý stupavčan ho chcel mať, kupoval sa po viacerých kusoch naraz – ako teplé rožky.

Lucia Stasselova

Lucia Stasselova

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Nezávislá poslankyňa miestneho zastupiteľstva v Ružinove a bratislavského zastupiteľstva za Ružinov.http://www.luciastasselova.sk Zoznam autorových rubrík:  RužinovFundraisingSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu