Prezident pozná farbu vašej spodnej bielizne

Autor: Lucia Stasselova | 20.3.2013 o 12:46 | (upravené 20.3.2013 o 14:50) Karma článku: 4,70 | Prečítané:  1146x

Fudraisingové trendy dneška – časť 1 Aj vy máte občas pocit, že firmy zhromažďujú informácie o nás spôsobom, ktorý nás núti predať svoj počítač, zobrať stan a žiť v lese mimo dosahu sietí? Zacielenie je také presné, že zadávateľ často vie či ste tehotná skôr ako to vie vaša rodina.

 AP Photo/Carolyn Kaster
Využívajúc dáta a informácie ponúkajú špecifické produkty a snažia sa aby sa stali pre nás životne dôležité. Veľké zabehnuté spoločnosti zbierajú a využívajú osobné údaje už dosť dlho, ale zvyšok - najmä neziskových organizácií - si jednoducho nemohol doteraz dovoliť zbierať dáta a analyzovať ich. Napriek tomu však v roku 2012 registrujeme rast zberu a analýzy dát pre získanie financií aj v neziskovom prostredí. V roku 2008 nás Obamova kampaň postavila do pozoru integráciou sociálnych sietí a zberom dát takým spôsobom, ktorý väčšina z nás nepredpokladala a ktorý sa do volieb bežne nevyužíval. V roku 2012 zašli oveľa ďalej: budovaním mega-databáz, ktoré im pomohli zamerať sa na darcov so snajperskou presnosťou. Vedeli ste napríklad, že George Clooney pre ženy vo veku 40-49, ktoré riadia rodinné rozpočty, je sukničkár? Obamova databáza to vie. Z databázy bolo zrejmé, že tieto ženy sa vidia v Sarah Jessica Parker. V závislosti, kde žijete, ste mohli vyhrať obed s ňou alebo s Georgom. Skutočne, tieto údaje sú fundraisingovým zlatom, a práve ono pomohlo Obamovi v kampani dosiahnuť takmer nepredstaviteľné ciele - 1 miliardu dolárov. Prezidentské kampane roka 2012 v Spojených štátoch sú veľká prípadová štúdia, ako sofistikovaný zber a analýza dát môže poskytovať informácie pre fundraising. Iste, obe strany mali tím dátových vedcov pracujúcich na tejto problematike už roky, a neziskovky ich nemajú. Ale ani v roku 2008 pravdepodobne nikto nečakal, že sociálne médiá sa stanú vážnym prvkom neziskových organizácií v komunikácií. Postupne sa mení štruktúra zamestnancov, rozpočet a riadenie v závislosti ako sa objavujú nové priority. Dobré veci prichádzajú k tým, ktorí sú pripravení. V najbližšej budúcnosti bude dôležité byť v dosahu technológií a inovatívne prístupy sa stanú hlavným trendom v získavaní zdrojov. Už dnes niektoré neziskovky - ako napríklad "charity: water" a "Do Something" - pracujú s dátami sofistikovaným spôsobom s cieľom získať informácie ako motivovať dobrovoľníkov, inšpirovať darcov a podnecovať aktivity. Nás ostatných to ešte čaká. (podľa Sarah Durham, riaditeľky a zakladateľky Big Duck, komunikačnej spoločnosti, ktorá pracuje výhradne s neziskovými organizáciami).
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?