reklama

Mesto Bratislava nie je dojná krava

Mesto musí zrušiť všetky firmy, ktoré robia preň pravidelnú činnosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dnes ráno sa mi to potvrdilo. To, o čom som sa rozprávala s Matúšom Čupkom, keď som tvorila svoj volebný program. Diskutovali sme o tom, či je to dobré a či zlé, keď mesto využíva outsourcing na zabezpečovanie služieb jeho obyvateľom. Jeho názor bol, že je fajn, keď mesto outsorsuje svoje činnosti, problém nastáva pri pravidelných činnostiachm a službách. V tom momente má firma zabezpečený príjem, bez ohľadu na výkon, ktorý aj tak nikto nekontroluje.

Kontrolné mechanizmy mesta cez straníckych nominantov v dozorných radách sú úplne neúčinné. Rozdelenie a presmerovanie zisku spoločností do svojich dcér a potom neprehľadne ďalej v súlade so straníckym spektrom je po ruke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Narazila som na prvý extrém. Existuje mesto Maywood, v Kalifornii, ktoré outsorsovalo celý výkon a služby, a ako hovoria – svet sa nezrútil a dokonca veci začali fungovať. Jeho obyvatelia si nevedia vynachváliť zmenu k lepšiemu. Druhý extrém je ten, keď všetko zabezpečuje administratíva mesta sama. 

Nie som si istá, či by sme sa vedeli dohodnúť na niektorom z týchto modelov. V čom som si istá úplne, že to, ako veci fungujú dnes je čistá rozkrádačka, sprosto povedané. 

Dnes ráno počas rannej špičky rozdávam letáky, fotím si ľudí Ružinova, budujem album -#MySmeRužinov - z ľudí, ktorí tu žijú. Pristavím sa pri aute, ktoré čistí kanály, dám sa do reči. Chlapci nie sú z Ružinova, ale dozviem sa viac, ako keby boli:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

„Som z Vrakune, tam nič nie je, Slovnaft patrí pod Podunajské Biskupice. Obyvateľov má Vrakuňa dosť, takmer 20 000, ale ekonomicky je to zabité, je to ako koniec sveta. Mesto Bratislava by malo prihliadať aj na takéto veci. Túto robotu už robím strašne dlho. Voľakedy sa čistili kanály dvakrát do roka a len tie, ktoré boli upchaté. Robili sme pre mesto priamo a fungovalo to perfektne.Dnes robíme čistenie rad radom, pre dcérsku firmu mestskej upratovacej firmy. Je jedno, či je to potrebné alebo nie a či je kanál upchatý. Sú to vyhodené peniaze a nikto to nekontroluje. Prečo to nerobí mesto priamo neviem.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Dnes ráno som sa naozaj nahnevala. Pobúrilo ma to, o čom všetci vedia, od poslancov a zamestnancov mesta počnúc až po posledných robotníkov zamestnaných v dcérach dcér mestského podniku končiac. Ak sa dostanem do mestského zastupiteľstva, prvá vec ktorú budem iniciovať, bude zmena riadenie mesta na základe vyhodnotenia terajšieho modelu a jeho slabých článkov. Urobila som to aj v Nadácii pre deti Slovenska, keď som sa stala riaditeľkou a nadácia šliapala ako hodinky ďalších 11 rokov. Budem sa snažiť presvedčiť ostatných, že toto musíme urobiť aj my ako prvý krok.

Mesto má toľko peňazí koľko má, a nie je ich málo. Treba však s nimi hospodáriť rozumne. Mesto Bratislava nie je dojná krava.

Lucia Stasselova

Lucia Stasselova

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Nezávislá poslankyňa miestneho zastupiteľstva v Ružinove a bratislavského zastupiteľstva za Ružinov.http://www.luciastasselova.sk Zoznam autorových rubrík:  RužinovFundraisingSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu